sobota, 31 marca 2012

Niech los zawsze wam sprzyja - Czyli Igrzyska Śmierci


Chciałabym wam przedstawić moją ulubioną serie.

Tytuły:
I-Igrzyska Śmierci
II-W Pierścieniu Ognia
III-Kosogłos
Autor: Suzanne Collins
Wydawnictwo: Media Rodzinna
Ilość stron:
I-350
II-358
III-370


A więc Igrzyska czas zacząć....
I Na miejscu dawnej Ameryki Północnej jest państwo o nazwie Panem. Na Panem składa się 12 odystryktów i imponującego rozwojem techniki Kapitolu. Kiedyś było 13 dystryktów lecz jak wybuchło powstanie przeciw tamtejszej władzy Kapitol chcąc ukarać dystrykty doszczętnie zniszczył 13 i zaczął organizować Głodowe Igrzyska. Polegały one na dostarczeniu dwójki dzieci od 12 do 18 lat , chłopaka i dziewczynę aby walczyły na śmierć i życie z innymi uczestnikami. Wygrać mogła tylko jedna osoba.
Dalej każdy zna historie:
Katniss w zamian za swoją 12 siostrę Prim  bierze udział w Igrzyskach razem z wylosowanym Peetą Mellark. Ich strategią do zaskarbienia sobie sympatii jest udawanie pary.
No to koniec części teoretycznej. ;)
W II tomie jest tyle samo zwrotów akcji co w I. Jednak III według mnie jest najsłabszy. Nie mogę wam opisać II i III ponieważ zdradziła bym całą historie. Nawet nie wiecie jak bym chciała!

 Co do bohaterów to moim ulubionym jest oczywiście Peeta! Katniss też nie pogardzę ale czasami mam jej naprawdę dość! Na przykład w jaki sposób traktowała Peete. Gale- jakoś do mnie nie trafia, Prim-w następnych częściach że tak powiem się ,,rozkręca''. Effie w powieść jest świetna.
A co z filmem? Pewnie się zastanawiacie.Najlepszy jaki mógł by być stworzony na podstawie książki!Te 2 godziny mijają tak  że prawie się ich nie zauważa i wręcz przeciwnie człowiek chce powiedzieć to koniec? tak krótko?;)
Obsada genialnie dobrana, są w niej perełki takie jak Josh Hucherson-Peeta . Oczywiście jest też ktoś z Hollywood Stanley Tucci-
Caesar Flickerman i wielkie zaskoczenie w roli Cinny muzyk Lenny Kravitz. Ogólnie film jest tak dobry że idę za 2 godziny drugi raz. Moim zdaniem film i książka to arcydzieła. Każdy kto się waha czy iść na film? albo czy kupić książkę? Odpowiadam i to i to. WARTO.
Na blogu mam zamiar zrobić zakładkę gdzie będą obrazki i informacje na temat Igrzysk.Uprzedzam gwarantowane nie przespane noce z pytaniem co za chwile się wydarzy? I jak skończycie tez tak będzie.
Happy Hunger Games- i kilka obrazków.
 





                          I 2 najlepsze piosenki z filmu obie Taylor Swift.





             

38 komentarzy:

  1. Czytałam i również bardzo mi się podobało!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamierzam przeczytać :)

    PS Może udałoby się wyłączyć weryfikację dla komentarzy? Byłoby łatwiej komentować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki zamiar bo mnie też to denerwuje ale na razie nie wiem jak.

      Usuń
  3. Przeczytałam na razie tylko pierwszą część- kolejne przede mną już wkrótce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez uwielbiam książkę (na chwile obecna przeczytałam tylko pierwsza cześć, ale kolejne czekają już w kolejce). Na filmie byłam już dwa razy. Moim znajomym sie jednak nie podobał. Kompletnie nie wiem czemu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja bardzo chcę to przeczytać! Ale jakoś ciągle nie mam okazji.;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Dosłownie kilka minut temu wróciłam z kina. Film bardzo mi się spodobał, więc pewnie i po książki sięgnęł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham to! Jeszcze tylko muszę przeczytać Kosogłosa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam pierwszą część, teraz szukam kolejnych. Moim ulubionym bohaterem też jest Peeta;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle osób zachwala tę serię, a ja jej jeszcze nie znam. Muszę to szybko nadrobić, by zobaczyć, czy rzeczywiście jest ona taka fenomenalna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pierwszą część i jakoś niespecjalnie spieszy mi się do kolejnych części. Piosenkę "Safe and Sound" również uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham ♥
    Kocham ♥
    Jest to najlepsza seria jaką w życiu czytałam , przeczytanie wszystkich zajęło mi tydzień
    I wiem że powrócę do niej niebawem ... a do filmu na razie się nie zabieram w obawie że mi zepsuje odczucia jakie miałam w związku z książką .

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam okazji jeszcze czytać książki ani oglądać filmu. Niestety. Jednak poszukuję ich.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, nie oglądałam. Ale mam w planach, muszę w końcu sięgnąć po pierwszą część i podreptać do kina.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszą część przeczytałem i bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka, jak i film, jest świetna, ale nie da się ukryć, że pierwowzór lepszy. Co nie zmienia faktu, że obie wersje niesamowicie mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jak na razie przeczytalam pierwsza czesc! Ksiazka swietna;))

    OdpowiedzUsuń
  17. ja chce kupic mojemu facetowi wszytkie czesci mam andzieje ze mu sie spodobaja :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie do końca moje klimaty, nie ciągnie mnie do tych książek. Może film obejrzę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No widzę, że nieźle Cię wzięło, może skuszę się na film, na książki chyba nie będę miała czasu. Jak się spotkamy to na pewno mi je ze szczegółami opowiesz.
    Fajna recenzja, trzymasz w niepewności!!!!! :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja już Cię zmusaze do przeczytania!;)

      Usuń
  20. Kocham, normalnie nie wiem co napisać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wręcz kocham tę serię ;) A Peeta jest moim ulubionym bohaterem ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak dla mnie lektura obowiązkowa i już od dawna zastanawiam się nad kupnem tej serii, a do kina możliwe, że pójdę, ale jeszcze nic nie jest pewne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Film jeszcze przede mną, ale nie zgadzam się z opinią, że "Kosogłos" jest najsłabszy - po prostu inny niż wcześniejsze tomy, bardziej nastawiony na ukazania wewnętrznej, psychicznej walki. I taki piękny (Finn...)

    OdpowiedzUsuń
  24. a ja nie czytałam żadnej z części, ale mam w planach bo film bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. oglądnęłam film igrzyska śmierci - mega .

    OdpowiedzUsuń
  27. Zamierzam obejrzeć film i oczywiście przeczytać ksiązki, które czekają na swoją kolej na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  28. bardzo ciekawy artykuł, może przeczytam tą książkę :))

    OdpowiedzUsuń
  29. kkkkkocham ten film

    Angelika.1999

    OdpowiedzUsuń
  30. Książek niestety dotąd nie miałam okazji czytać. Zatem na film się nie wybieram :) Wpierw lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ubóstwiam wszystkie cześci <3
    po prostu kocham książkę tak samo jak film <3
    a i jeśli chodzi o twoje pytanie dotyczace obrazków na moim blogu. to ja ich nie maluję. czasem tylko próbuje je naśladować ale je nigdzie nie wstawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja właśnie dostałam od siostry wszystkie 3 tomy i biorę się za czytanie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń