wtorek, 10 kwietnia 2012

Hyperversum



Tytuł: Hyperversum
Autor: Cecilia Randall
Wydawnictwo: Esprit
Ilość stron: 748 (dużo ;) )
Moja ocena :  9/10


A więc zagrajmy......

Hyperversum - to gra RPG, bardzo nowoczesna , wciągająca. Na świecie ma już wielu fanów, ponieważ gdy założymy specjalne rękawice , okulary czujemy się jakbyśmy byli w środku wirtualnego świata. Do jej wielbicieli należą Daniel, Ian i Jodie .  Podoba im się ona między innymi z powodu zacierania granicy między ich światem a tym wymyślonym przez grę. Mogą  się poczuć jakby byli w renesansowym Paryżu lub w innym bajecznym miejscu. Oczywiście mają tam wykonywać zadania, przeżywać przygody, udoskonalać swoją wykreowaną postać.

I teraz zadajmy sobie pytanie ... Co by było gdyby z powodu zwarcia systemowego gra zadziałała by jak wehikuł czasu i przeniosła nas do Francji XIII wieku? Ale bez 3 żyć, opcji zatrzymaj , daj podpowiedź  albo zapisz i zamknij grę.  Niestety w takiej sytuacji znaleźli się główni bohaterowie powieści. Najgorsze że nie wiedzą kiedy ani jak wrócić do domu. A wiadomo że ludzie w średniowieczu mieli inne zachowania, obyczaje, mówili innym językiem niż teraz. Więc jak odnaleźć się w takiej sytuacji? Czy głównym bohaterom uda się wyjść z tej opresji bez szwanku?

Przez całą powieść zadawałam sobie to pytanie. Było w niej wiele nie oczekiwanych zwrotów akcji , a z tej książki jest przecież niezłe tomisko , że tak powiem. Niełatwo jest wymyślić te wszystkie wątki, i ciekawie je z sobą po przeplatać. Dla tego duże brawa dla autorki która spisała się świetnie , ponieważ nie powiało nudą w żadnym rozdziale. Zwracam też uwagę na to że pierwszy raz spotkałam się z takim pomysłem na książkę, nie oklepanym.

Myślę że książka spodoba się zarówno ludziom lubujących w grach komputerowych jak i  ich przeciwnikom. Ja jestem raczej tym drugim typem. 

Ogólnie polecam , warto jest choć raz wejść w klimaty przygód na szklanym ekranie , nawet jeżeli dzieje się to w powieści.


Za możliwość przeczytania dziękuje wydawnictwu :



A jak wam minęły święta bo mi bez zarzutu. Tylko do szkoły się nie chce iść... ;) ,

19 komentarzy:

  1. Muszę się zabrać za tą książkę. Już od jakiegoś czasu stoi u mnie na półce i czeka na przeczytanie i recenzję. Troszkę mnie odpycha jej grubość, ale w końcu ciekawość zwycięży.

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba książka nie dla mnie.Recenzja ciekawa, ale nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już kolejna recka, a ja dalej nie jestem przekonana. Mam tyle pozycji do nadrobienia... ale oczywiście, jak wpadnie w moje ręce w bibliotece to przeczytam ^^ a co mi tam ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem jednak spasuje, gdyż całkowicie nie mogę odnaleźć się w takich klimatach, ale polecę tę książkę mojemu bratankowi, który lubi tego rodzaju fantastykę. Myślę, że będzie on zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chciałbym przeczytać tę książkę. Czyżbyś przeszła ekspresowy kurs ortografii i interpunkcji języka polskiego?:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i dosyć miło wspominam, fajna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę na półce, więc to tylko kwestia czasu aż się za nią zabiorę. Jednak patrząc na objętość, to chyba zostawię ją sobie na wakacje...

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tę ksiązkę, z pewnością jeszcze kiedyś do niej wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i bardzo mi się podobała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem w trakcie czytania. (gdzieś koło 200 strony) i bardzo mi się podoba. Musze przyznać, że w literaturze jeszcze z takim tematem się nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tą książkę. Jedna z najlepszych jakie czytałam w ostatnim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie spodziewałam się, że czytasz takie książki. Skoro jednak na prawdę musi być świetna!

    OdpowiedzUsuń
  13. Spotkałam się już z wieloma pochlebnymi opiniami na jej temat i bardzo chciałabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chciałabym tą książkę przeczytać - jestem jej okropnie ciekawa. :)
    Odpowiedź na Twój komentarz:
    @ Santana: Szablon jest pobrany, sama nie umiem ich robić.
    A tutaj linki do stron z nimi:
    http://btemplates.com/
    http://www.bloggertemplatesfree.com/
    Wystarczy rozpakować i zapisać na Blogspocie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mój typ książek. Ale kto wie, może się skuszę aby ją przeczytać.
    Obserwuję i dziękuję za komentarz ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tę książkę. Po prostu w trakcie czytania wręcz nie mogłam się od niej oderwać. ;)
    Pozdrawiam,
    www.pergamin.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Może być ciekawa :) Myślę, że w przyszłości po nią sięgnę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. nie jestem fanką gier więc nie wiem czy przeczytam tą książkę ale może kiedyś gdy nie będę miała na oku jakiejś ciekawej lektury, sięgnę po tą

    OdpowiedzUsuń