poniedziałek, 27 lutego 2012

Kroniki Rodu Kane



Tytuł : Czerwona Piramida
Autor :  Rick Riordan
Ilość stron : 543
Wydawnictwo: Galeria Książki
Moja ocena: 5/10


Rick Riordan - zdecydowanie mój ulubiony autor. Gdy czytam jego powieści  nie sposób się oderwać. Tak było w przypadku genialnej serii o Percym Jacksonie i o Olimpijskich Herosach , miałam nadzieję że tak będzie też w przypadku Kronik Rodu Kane ale niestety myliłam się.
Książka opowiada o rodzeństwie Sadie i Carterze. Mają 12 i 14 lat, mieszkają oddzielnie - Sadie z dziadkami od śmierci mamy a Carter z ojcem doktorem Juliusem Kane. Widują się dwa razy w roku, jednak w czasie świątecznego spotkania coś idzie nie tak. Mianowicie gdy idą do muzeum i chcą obejrzeć kamień z Rossety ich ojciec rozbija go uwalniając przy tym pięciu bogów egipskich. W śród bogów zostaje uwolniony straszny Set- bóg chaosu , który porywa Juliusa do swojego królestwa na oczach jego dzieci co zmusza je do ucieczki. Z pomocą przychodzi im bogini Bastet która wiele lat temu złożyć przysięgę o ochronie tego rodzeństwa a szczególnie dziewczyny. W ciągu tych zdarzeń okazuje się że bohaterowie mają wujka Amosa który chce nauczyć dzieci magii bowiem rodzina wywodzi się od faraonów egipskich, i ich rodzice byli utalentowanymi  magami.Rodzeństwo Kane żeby uratować ojca i ocalić świat, muszą w ciągu pięciu dni dotrzeć do tytułowej czerwonej piramidy i wyzwać Seta na pojedynek. W tym czasie spotykają wielu bogów i nie bezpieczeństw.
Brzmi bardzo zachęcająco prawda? Więc wyobraźcie sobie moje zdziwienie i rozczarowanie kiedy męczyłam się nad tą książką.. Wątki w ogóle  mnie nie wciągały, czytając ją myślałam ile jeszcze do końca?
Z daje sobie sprawę że znajdą się osoby którym ta książka na pewno się podobała. Może  po prostu postawiłam Riordanowi w tej powieści za wysoko poprzeczkę? Już sama nie wiem ;).
                                  

24 komentarze:

  1. Książki jeszcze nie czytałam, ale będę musiała to zrobić. Książki Ricka Riordana uwielbiam, więc sądzę, że i ta mi się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawde wygląda na ciekawą książkę, ale gdy przeczytałam jak bardzo cię rozczrowała przeminęła mi na nią ochota.

    OdpowiedzUsuń
  3. Początki są z reguły bardzo trudne. Moje recenzje przypominały bardziej streszczenia niż recenzje i nie było najlepiej. Co do książki, nie czytałem, ale jeśli będę miał okazję, pewnie to zrobię. Zapraszam do mnie. [http://z-nosem-wsrod-ksiazek.blogspot.com/2012/02/]
    PS. Nie lepiej byłoby pokazać Twoje ulubione blogi bez tych ilustracji, bo byłoby widać, co to jest za pozycja. Nie żebym się pchał w Twoje decyzje, ale to zwróciło mi uwagę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moim zdaniem wygląda to bardzo fajnie. Dzięki temu widzę o czym dana osoba aktualnie pisze i na co warto zwrócić uwagę bez latania po wszystkich blogach;)

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuje Karolka za poparcie;)

      Usuń
  4. Zobacz na bloga http://ksiazkanamedal.blog.onet.pl/. Tam zaczynałem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zobacz na http://ksiazkanamedal.blog.onet.pl/. Tam zaczynałem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie, ale słyszałam, że adresowana jest do młodszych osób, więc chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dobrego autora zawsze należy dużo wymagać. Ja jeszcze nie czytałam jego powieści, ale serię o Percym posiadam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedługo na pewno sięgnę po tego autora. Może nie dokładnie po tę książkę, ale inną, dlaczego nie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis brzmi nieźle, a nawet świetnie. Ale czy sięgnę? Nie wiem :) Może najpierw przeczytam serię o Percy Jacksonie.

    PS Nie zrozum mnie źle, naprawdę, ale zauważyłam kilka błędów ortograficznych ;) Ale to tylko tak na marginesie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm chyba nie dla mnie, jednakże niesamowicie mnie ciągnie do niej jedna rzecz - nawiązania do Egiptu <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Daruję sobie tę pozycję, nie lubię męczyć się czytając książkę. Ta czynność powinna sprawiać przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tej serii Riordana nie czytałam, ale inne tak. Za niedługo wezmę się za tą serie.:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tego autora, a okładka mnie też nie zachęca. Chyba nie mój gust czytelniczy. Odpuszczę sobie po Twojej recenzji;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tego pana nie znam ;) muszę się z nim kiedyś zapoznać ;D a raczej ściślej mówiąc... z jego twórczością ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja bardzo lubię twórczość pana Riordana i mimo twojej nieprzychylnej oceny, chętnie sięgną po tę pozycję choćby po to, aby przekonać się jaka tak naprawdę jest :D

    W twojej recenzji jest mnóstwo błędów ortograficznych. Proszę się popraw to! Okropnie to wygląda... :/ Mam nadzieję, że nie obraziłaś się na mnie za tą uwagę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obrażam się ;) ale prawda jest taka ze zawsze staram się poprawiać błędy albo sama albo poprzez program do dodawania postów. Jednak nie zawsze on działa tak jak powinien ;)

      Usuń
  16. Muszę zapamiętać, żeby przypadkiem nie rozpoczynać mojej przygody z tym pisarzem od tej konkretnej książki, bo inne zapowiadają się o niebo lepiej... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja bardzo chce przeczytać tą książke!!!

    OdpowiedzUsuń