wtorek, 3 lipca 2012

Wakacje- czyli podróż!

Wakacje,Wakacje,Wakacje!! A jeśli wakacje to podruże, więc w tym poście chce wam przedstawić książki z nimi związane.
Najpierw Martyna Wojciechoska.
Tytuł: Namibia i Kenia
Autor: Martyna Wojciechowska
Wydawnictwo : G+J
Ilość stron : N-128 K-127
Moja ocena : 7/10



W Namibi  Pani Martyna odwiedza plemię Himba. Mają tam zwyczaje bardzo różniące się od naszych.  Tamtejsi ludzie wyparli się prawie całkiem świata który my widzimy na co dzień.
Kobiety są tam bardzo szanowane ,jednak same nie wybierają sobie mężów robią to ich rodzice.
Mają szczęście jeśli poznały swojego męża wcześniej. 
Bohaterką tej książki jest 14 letnia Rasia. Która ma wyjść za mąż za dorosłego mężczyznę.
Dalej jest o całym procesie. Bardzo ciekawe. Nie zdradzę jednak jak potoczą się losy dziewczyny...

W Keni Martyna zawita do ośrodka dla słoni. Znajdzie tam słonie małe i duże, wszystkie są sierotami. Ich matki zostały zabite przez kłusowników. Niektóre nawet widziały  śmierć swoich rodzicielek. Straszne. Maluchy ocalały ponieważ nie wykształciły im się jeszcze kły. 
Jednak gdy trafią do ośrodka też nie jest tak łatwo. Musi za akceptować nowe miejsce, zacząć obcować z ludźmi. Niestety czasem zdarza się  że słonik z tęsknoty umiera. Na szczęście to nie są liczne przypadki.
 Bohaterką tej książki jest Daphne Sheldrick , dziarska 75 letnia właścicielka tego ośrodka. Pracuje już całe swoje życie ze zwierzętami. Postać naprawdę nie przeciętna. Tu usłyszymy jej historie  o przebywaniu z słoniami. Niektóre opowieści są zabawne , a niektóre smutne. 
Kobieta ma  28 dzieci. Dwie córki 55 i 45 lat i 26 słoniątek . :)

Książki się świetnie czyta. Są to wydania ,,kieszonkowe" .  Cykl Kobieta na krańcu świata jest też dostępny w jednej dużej książce.

A teraz przewodniki...

I każdy teraz pomyśli jak można zrecenzować przewodnik? Ja też tak kiedyś myślałam  i już wiem że ten można.
Zarówno jak we Francji jak i w Wielkiej Brytanii jest wieeeeele do zobaczenia. Dzięki tym przewodnikom mamy sytuację ułatwioną. Są opisy krótkie , zwięzłe i na temat. Ciekawostki o danym miejscu też są na miejscu , pozostaje tylko jechać. Duży plus za umieszczenie mapy metra, i pięknych zdjęć. Wymiary i waga tych książek spokojnie zmieszczą się w walizce.


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje wydawnictwu G+J.
 

A wy jak spędzacie wakacje? 


P.S chciałabym was przeprosić bardzo za nieobecność na waszych blogach w ostatnim miesiącu, koniec roku itd itp. 

                                  Santana :) (Pozdrawiam)

23 komentarze:

  1. Zapraszam Cię do zabawy blogowej - 11 pytań. Szczegóły u mnie na blogu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie dla mnie, nie przepadam za przewodnikami.

    OdpowiedzUsuń
  3. O jejku... Wielka Brytania i Francja! To jest to :)
    Ja bym chciała jeszcze o Hiszpanii <3
    A te Martyny Wojciechowskiej, to jakoś mnie do nich nie ciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, a jaki to aparat teraz posiadasz? <:

    OdpowiedzUsuń
  5. to akurat nie dla mnie książki, zatem odpuszczam lekturę
    pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Programy telewizyjne Martyny są bardzo ciekawe, a ksiązki też są pewnie interesujące, ale cena potrafi powalić człowieka na kolana. Z tymi przewodnikami nie miałem styczności, ale na pewno coś o nich da się powiedzieć. Recenzję musiałaś robić na szybko i jest w niej masa błędów, między innymi te "podróże".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróże się pisze tak jak napisałam, więc nie poprawiaj mnie jak nie masz racji.-_-

      Usuń
    2. No faktycznie, też znalazłam "podróże" przez "u", ale recenzje jak najbardziej udane!

      Usuń
  7. Książki Martyny czytałam, ale te duże :)
    A przewodniki wydają się bardzo ciekawe, lubię te z National Geographic :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam te przewodniki w Biedronce, szkoda że nie kupiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Martynę uwielbiam i już czytałam! We Francji już byłam i raczej prędko tam nie wrócę, ale Wielka Brytania...marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aach, kocham książki Martyny Wojciechowskiej. Ją samą i jej programy w TV również bardzo lubię. Świetnie Ci się udały recenzje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaaaaaaaardzo Ci Dziękuję za miłe słowa!:)

      Usuń
  11. Wszystkie z wyjątkiem Francji wydają mi się ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki idealne na tą porę roku, z wielka przyjemnością przeczytam książki M. Wojciechowskiej, przewodniki to także duże źródło informacji, uwierzcie mi na prawdę się przydają- ostatnio przeżyłam to na własnej skórze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam przyjemność oznajmić, że organizuję mój pierwszy blogowy konkurs! Zapraszam Cię do zabawy. Można wygrać ebook, który naprawdę mi się spodobał. Szczegóły u mnie na blogu. Pozdrawiam :)

    http://ksiazki-legera.blogspot.com/2012/07/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli w godzinach 0:00 - 11:30 próbowałaś wziąć udział w konkursie, a blog z przyczyn technicznych nie istniał, nie martw się! Strona znów funkcjonuje poprawnie. Konkurs ciągle trwa, a ty możesz wygrać wspaniały ebook. Zapraszam jeszcze raz do konkursu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Bardzo doceniam Martynę Wojciechowską jako podróżniczkę, chciałabym pójść w jej ślady, dlatego z chęcią zapoznam się z napisanymi przez nią książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki wydają się naprawdę ciekawe. Chętnie zapoznałabym się z przewodnikiem po Francji ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam Martynę, choć zawsze jak czytam jej "krótkie" opowieści to irytuje mnie, że tak szybko się one kończą :P

    OdpowiedzUsuń