niedziela, 29 stycznia 2012

Syn Neptuna


                                                                  Tytuł : Syn Neptuna

Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilosć stron: 480
Moja Ocena : 10/10
Po genialnej serii o Percym Jacksonie Rick Roiordan  pisze następną zatytułowaną ,,Olimpijscy Herosi”.  Syn Neptuna to drugi tom  cyklu  i co najlepsze z Percym w roli głównej.
Na początku  nasz  główny bohater budzi się z bardzo długiego snu ,  nic nie pamięta oprócz tego że jest półbogiem, synem  Posejdona i jednego imienia…… Annabeth .  Odnajduje go wilczyca Luna i przypomina mu jak się walczy , mówi o tym że odzyska swoje dawne życie jeżeli wypełni misje . Percy długo nie czeka i próbuje odnaleźć swoich bliskich. Jednak po drodze trafia do Rzymskiego obozu Herosów – Jupiter  gdzie poznaje Hazel – córkę Hadesa  i Franka - z pozoru nieudacznika  który jednak  ma w sobie dużą moc. Każde z  nich ma swój sekret. Po pewnym czasie  są wysłani razem z Percym na misje na Aleskę przeciw  Gai – okropnie podłej  bogini  która uwięziła bożka śmierci Tanatosa  co prowadzi do tego że nikt nie będzie umierał. Z pozoru wydaje się że to dobrze każdy będzie wiecznie żył , jednak Gaja sprawowała by także władze nad wrotami śmierci i wypuszczałaby  z Tartaru   największe potwory. Podczas pewnego incydentu w podróży nasz główny bohater stopniowo odzyskuje pamięć. Alaska to także miejsce gdzie Hazel musi zmierzyć się z duchami swojej przeszłośći.
Uwielbiam tego pisarza a tą książkę dosłownie pochłonęłam! Bardzo wciągająca jak zresztą inne tomy o synu Posejdona i jego przyjaciołach.  Ode mnie dostaje 10/10. Percy jak dotychczas jest moim ulubionym bohaterem książkowym , a  po którą  książkę tego autora nie sięgnęła to zawsze ale to zawsze przenoszę się w świat herosów i mitologii. 
I tak na koniec – wnioskując z treści opowieści będzie następny tom ( mam taką nadzieje).

6 komentarzy:

  1. Książkę już od dłuższego czasu chce przeczytać. Ciekawa recenzja;)dodaje do obserwowanych;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz mi pożyczyć ;)
    p.s. jeden błąd ortograficzny w próbuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam na tą recenzję parę minut po przeczytania pierwszego rozdziału "Złodzieja pioruna"- dopiero poznaję świat stworzony przez Riordana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O autorze wiele słyszałam, ale nic nie czytałam... Muszę to nadrobić!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. spk. fabuła bardzo ciekawa. na pewno przeczytam^^ pozdro;*

    OdpowiedzUsuń