poniedziałek, 21 maja 2012

Chwałą mojego ojca zamek mojej matki



Tytuł : Chwałą mojego ojca zamek mojej matki
Cykl : Wspomnienia z dzieciństwa
Autor: Marcel Pagnol
Wydawnictwo : Esprit
Liczba stron : 410
Moja ocena : 8/10 (tak jak 2 tom)


Jest to pierwsza część cyklu Wspomnienia z dzieciństwa Pagnola. Ja jednak miałam okazję zacząć od drugiej części, jednakże to spotkanie też zaliczam do udanych.
Dzieciństwo - chyba tego zjawiska nie trzeba przed stawiać. Okres wielu przeżyć , pierwszych przyjaźni.  
Pan Pagnol otwiera przed nami drzwi do dzieciństwa Marcella. Chłopca z prostego Francuskiego domu , który na pozór niczym się nie wyróżnia. Ale tu właśnie głębiej go poznajemy. Patrzymy jego własnymi  oczami na każdą chwilę z rodziną, z przyjacielem Lili . Jak to jest tropić kuropatwy pod  czujnym okiem wuja i ojca?  Wtedy dla Marcela to był niesamowity świat. Prosty , wiejski , z lawendą gdzie nie gdzie ale niesamowity. Ponieważ każdy potrafi dostrzec magiczną krainę , w miejscu gdzie się wychował.
Marcel w tym tomie planuje wielką wyprawę- ucieczkę. Dlaczego?
Bo wielkimi krokami zbliża się szkoła. W głowie Marcela zaczyna kiełkować plan ucieczki.
Czy mu się uda ? Tego nie zdradzę. 

Marcel zachwyci na pewno fanów Mikołajka. Ale nie nastawiajcie się na ciągłe śmieszne sytuacje. To spojrzenie na świat troszkę doroślejszego chłopca.

Każdą książkę Pagnola czyta się bardzo przyjemnie. Nie jest to pędzenie i trzymanie w napięciu, tylko powrót do naszych małoletnich dni. Jak się tą pozycje czyta to ma się wrażenie spowolnienia czasu. Patrzenia na dawną Francję i zachwycania się nią.  

Wydaje mi się że lubię czytać książki tego autora ze względu na całą otoczkę. Świetnie napisana. Dla mnie była  miła historią przy kubku dobrej herbaty. Pozycja może nie na tak upalne dni jak się szykują , ale w każdą pogodę będzie nastrojowo. wierzcie mi . A i na pewno poczujecie wyżej wymieniony zapach słodkiej lawendy. 

Recenzja nie jest długa ale mam nadzieję że treściwa. Wyszłam z założenia że czytaliście duzo recenzji tej pozycji. Ogólnie i  w trzech sowach - NAPRAWDĘ GODNA POLECENIA.
                                              Santana

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Esprit


18 komentarzy:

  1. Bardzo miło ją wspominam :)
    Do recenzji wkradło się parę błędów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zwrócenie uwagi widocznie przeoczyłam. ;)

      Usuń
  2. Może kiedyś do niej zajrzę. ;)
    A jak Wam się podobała sztuka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę na oku od dłuższego czasu. Bardzo mnie ciekawią wspomnienia pana Pagnola, szczególnie że zbierają same pozytywne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach tą książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciągle mam tę książkę w planach, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie ciągnie mnie do tych książek, ale może w końcu się przekonam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja oczywiście zaczęłam wspomnienia Pagnola ie po kolei, ale i za tę część planuję się zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam dużo o tej książce i niedługo zamierzam się za nią zabrać :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu przeczytać coś tego autora, bo dosłownie wszędzie natykam się na jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak jak pozostałe części, ta też mnie bardzo zainteresowała :) Szkoda, że nie ma ich w mojej bibliotece :/

    OdpowiedzUsuń
  11. coraz bardziej chce je dopaść, porwać i przeczytać. zapowiadają się świetne lektury.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam poprzedniego tomu - może kiedyś nadrobię. Teraz na pewno nie bo mam za dużo książek do czytania ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wydaje się bardzo ciekawa, niestety mój fundusz książkowy jest w tym miesiącu mocno nadwyrężony. Mam nadzieję, że książkę znajdę w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mikołajka nigdy całego nie przeczytałam, ta książka wydaje się ciekawa, zbliżają się wakacje i mnóstwo czasu na czytanie. Zobaczymy, zobaczymy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty na pewno zostaniesz zawalona książkami przeze mnie! Masz duże zaległości! A priorytetem są igrzyska.

      Usuń